Εδώ και κάποιο καιρό οι επιστήμονες είχαν διαπιστώσει ότι οι πάσχοντες από διαβήτη έχουν αυξημένο κίνδυνο να προσβληθούν από τη νόσο Αλτσχάιμερ, χωρίς όμως να γνωρίζουν γιατί.
Σύμφωνα όμως με νέα αμερικανική έρευνα που δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Genetics, οι επιστήμονες εντόπισαν τη γονιδιακή σχέση μεταξύ του Αλτσχάιμερ και του διαβήτη.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το γονίδιο το οποίο ενοχοποιείται για τον εκφυλισμό που προκαλεί το Αλτσχάιμερ, ενδέχεται να παίζει ρόλο στην παραγωγή της ινσουλίνης.
Ο εκφυλισμός των κυττάρων των ασθενών με Αλτσχάιμερ οφείλεται σε πλάκες αμυλοειδούς πρωτεΐνης που συσσωρεύονται γύρω από τα εγκεφαλικά κύτταρα. Όπως ανακάλυψαν οι επιστήμονες, η πρωτεΐνη αυτή δημιουργείται από τη μετάλλαξη ενός γονιδίου το οποίο μάλιστα εμπλέκεται στις χημικές αντιδράσεις που απαιτούνται για την παραγωγή ινσουλίνης. Η μετάλλαξη μάλιστα είναι κληροδοτούμενη από τους γονείς στους απογόνους της.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου